MyGarage

דף הבית >> מוסכים >> מוסכים פיראטיים

מוסכים פיראטיים

אחד האלמנטים החשובים ביותר בתחום הבטיחות בדרכים הוא תחזוקת הרכב. לא משנה אם מדובר ברכב פרטי, במונית או באוטובוס או משאית–הקפדה על תחזוקה וטיפולים מתאימים היא חיונית לשמירה על בטיחות כלי הרכב.

תחזוקת הרכב כוללת אלמנטים רבים – צמיגים תקינים, החלפת שמן בזמן, שימוש בחלפים מתאימים ועוד אלמנטים רבים. כלי רכב מודרניים הם מכונות משוכללות ביותר, עמוסים במערכות מורכבות: במכוניות יוקרה אפשר למצוא מערכות מחשוב יקרות ומתוחכמות מאוד. רכבי הסעות למנהלים נדמים לפעמים למטוסי יוקרה.

אבל כל השכלולים הללו לא מהווים ערובה לבטיחות לאורך זמן. השנים יוצרות שחיקה במערכות המכניות בכלי הרכב, וגם מערכות המחשוב סובלות מבעיות. כל זאת מבלי לציין נזקים שנגרמים כתוצאה מתאונות.

מחיר יקר

כדי לשמור על בטיחות כלי הרכב והמשאית – חיוני לטפל בהם במוסכים איכותיים ואמינים. יש בישראל הרבה מאוד מוסכים מצוינים, שמטפלים בכל סוגי הרכב, ממשאיות, דרך רכבי הסעות לילדים ועד לכלי רכב פרטיים מעל הסוגים. עם זאת, לצידם פועלים לא מעט מוסכים פיראטיים. מוסכים אלה עשויים להיות זולים יותר בטווח הקצר, אבל המחיר שתשלמו בבטיחות עלול להיות יקר מאוד. זה נכון גם לבעלי רכב פרטיים ובוודאי למי שמפעיל ציי רכב כגון חברת הסעות, ומחזיק באחריות רבה לשלומם של הנהגים, הנוסעים ושאר כלי הרכב בכבישי ישראל.

טרגדיות איומות

הכנסת מנהלת בימים אלה תהליך חקיקה שיאסור על תיקון כלי רכב במוסכים פיראטים, במטרה להיאבק בתופעה. המטרה, כפי שהגדירו אותה חברי הכנסת שיזמו את החוק, היא להעלות את רמת הבטיחות של כלי הרכב בכביש, שימוש מקורי של חלפים למשאיות ורכבים, מניעת העלמות מס, לפגוע בתעשיית הסחר בחלקים גנובים ולצמצם את הזיהום הסביבתי. חלקים גנובים, פעמים רבות, לא מספקים את רמת הבטיחות הדרושה. שימוש בהם במשאיות או אוטובוסים של הסעות לילדים, עלול לגרום לטרגדיות איומות.

כיום כל מוסך בישראל זקוק לאישור של משרד התחבורה, אך יש לא מעט מוסכים לא מורשים. ההצעה קובעת לא רק עונשים לבעלי מוסך לא מורשה, אלא גם כי יוטל קנס כספי של 20,000 שקל על כל מי שיבחר לטפל במוסך כזה.